Uszczelka pod głowicą objawy poważnej usterki

0
167
uszczelka pod głowicą objawy

W obecnych czasach, zdecydowanie sprzyjających komunikowaniu się na długie dystanse dzięki postępującej globalizacji, prawdopodobnie nikogo nie trzeba przekonywać o niewątpliwych atutach, z jakimi wiąże się posiadanie własnego samochodu. Potwierdzić to mogą setki i tysiące codziennych użytkowników dróg nawet na terenie Polski – być może ich stan potrafi wystawić niejedno auto na poważną próbę, lecz nie zmienia to faktu, że pod kątem czysto komunikacyjnym samo jego posiadanie jest plusem, który niewątpliwie należy doceniać. Znacząco łatwiej jest się przy jego użyciu przemieszczać, jakkolwiek prosto i oczywiście może to nie brzmieć.

Uszczelka pod głowicą objawy usterki

Wspomniane „poważne próby”, dla milionów użytkowanych na świecie aut potrafią być jednak powodowane nie tylko przez warunki drogowe. Oczywiście te potrafią niejednokrotnie dodatkowo przyczynić się do pogorszenia stanu samochodu, lecz wiele z usterek potrafi wynikać bezpośrednio z samego auta jako takiego. Niejednokrotnie wręcz z jego napędu, „serca” samego wnętrza maszyny – bodaj najbardziej zaś przykrym z całej serii tego typu zdarzeń potrafi być przepalona uszczelka pod głowicą silnika. Na czym więc polega jej pechowość i dlaczego budzi obawy tak wielu użytkowników samochodów niezależnie od użytkowanego modelu i szerokości geograficznej, na której się znajdują? Jak zdiagnozować tę dla wielu najbardziej fundamentalną i trudną do odnalezienia wadę, jakie są jej objawy?

Szukanie przyczyny

By odpowiedzieć sobie przynajmniej na większą część tego typu pytań, wystarczy jedynie wpisać w użytkowaną przeglądarkę internetową nawet najbardziej oczywiste z haseł, choćby „uszczelka pod głowicą objawy”. Otworzy się wówczas przed nami multum dyskusji i wątpliwości, zawartych w tysiącach porad i rozmów kierowców, uparcie próbujących zdiagnozować taką usterkę. Okazuje się nagle, że choć objawów przynajmniej w teorii wydaje się być naprawdę wiele, to zarazem są one często bliźniaczo podobne do innych usterek, jakie mogą dotknąć nasze samochody – dopiero ich odpowiednie zestawienie w większej grupie może nam dać pewną odpowiedź na pytanie, czy mamy do czynienia z awarią właśnie uszczelki pod głowicą. To wywołuje dużą niepewność, która w zestawieniu z dość konkretnym charakterem usterki (wymaga ona działania wewnątrz samego silnika oraz demontażu niektórych części, przez co potrafi być kosztowna) prowadzi do łatwego zdemonizowania przez samych kierowców i innych użytkowników samochodów.

Uszczelka pod głowicą – przyczyny usterki

Nie sposób jest się więc tak do końca dziwić wszystkim, którzy podczas dyskusji lubią się wzajemnie straszyć awarią uszczelki pod głowicą – jest to usterka, której obawiać się jak najbardziej można. Jakie są jednak sygnały, które składają się na zestaw objawów tej awarii, po których możemy z pewnością stwierdzić, że miała ona miejsce?

W pierwszej kolejności wymienić więc można gęsty dym, wychodzący z rury wydechowej. Jest on zdecydowanie różniący się od typowych spalin, z którymi możemy się spotkać na ulicach. Wespół z gęstym dymem zaczyna nam z wolna rosnąć zużycie paliwa, a płyn chłodzący rozpoczyna niebezpiecznie „bulgotać”, dając sygnał o nieszczelności i wysokiej temperaturze, której prawdopodobnie nie wytrzymała uszczelka pod głowicą silnika. Rozpoczyna on także nierówno pracować i sprawiać problemy z rozruchem, emitując zapach spalin do wnętrza samochodu.

Podsumowanie

Warto jest w związku z tym wszystkim postawić na odpowiednią diagnostykę w serwisie. Poszukiwania na własną rękę mogą nam tylko napędzić strachu, którego przy tak poważnej usterce zdecydowanie lepiej jest unikać. Mamy nadzieję, że znalazłeś tu odpowiedź na pytanie „uszczelka pod głowicą objawy”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here